Matèries
Fer un suggeriment Refinar la cerca
La controvertida naturalesa jurídica de les tarifes portuàries en l’ordenament estatal i en els autonòmics / Roberto Ignacio Fernández López in Revista catalana de dret públic, núm. 54 (juny 2017)
[article]
Títol : La controvertida naturalesa jurídica de les tarifes portuàries en l’ordenament estatal i en els autonòmics Tipus de document : document electrònic Autors : Roberto Ignacio Fernández López, Autor Data de publicació : 2017 Matèries : Béns públics
Comunitats autònomes:Competències
Ports
Serveis públicsClassificació : 342.945 SERVEIS PÚBLICS Resum : L'aprovació per l'Administració portuària (autoritats portuàries en els ports d'interès general i ens anàlegs en els ports de competència autonòmica) de les tarifes que els són exigides als usuaris dels serveis portuaris no planteja, en principi, més controvèrsia jurídica en el pla de la legalitat ordinària o constitucional. El problema sorgeix quan l'usuari no gaudeix de plena capacitat per triar lliurement entre els serveis portuaris oferts. En aquesta hipòtesi, el servei prestat participa de la nota de la coactivitat, en aquest cas la tarifa percebuda per l'oferent constitueix una prestació patrimonial de caràcter públic, i la configuració dels seus elements essencials de cap manera pot atribuir-se en exclusiva a l'Administració portuària. Així les coses, l'objecte del present estudi consisteix a analitzar l'ordenament estatal i els autonòmics en matèria de ports per, en primer lloc, determinar la veritable naturalesa jurídica del que el legislador qualifica amb relativa freqüència com a «tarifes portuàries» i, seguidament, desentranyar les importants conseqüències jurídiques derivades del fet constatat que aquestes categories financeres es puguin estar comportant com autèntiques prestacions patrimonials públiques. Enllaç al recurs electrònic : http://revistes.eapc.gencat.cat/index.php/rcdp/article/view/10.2436-rcdp.i54.201 [...] Permalink : https://icater.cataleg-biblioteca.cat/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=7879
in Revista catalana de dret públic > núm. 54 (juny 2017)[article] La controvertida naturalesa jurídica de les tarifes portuàries en l’ordenament estatal i en els autonòmics [document electrònic] / Roberto Ignacio Fernández López, Autor . - 2017.
in Revista catalana de dret públic > núm. 54 (juny 2017)
Matèries : Béns públics
Comunitats autònomes:Competències
Ports
Serveis públicsClassificació : 342.945 SERVEIS PÚBLICS Resum : L'aprovació per l'Administració portuària (autoritats portuàries en els ports d'interès general i ens anàlegs en els ports de competència autonòmica) de les tarifes que els són exigides als usuaris dels serveis portuaris no planteja, en principi, més controvèrsia jurídica en el pla de la legalitat ordinària o constitucional. El problema sorgeix quan l'usuari no gaudeix de plena capacitat per triar lliurement entre els serveis portuaris oferts. En aquesta hipòtesi, el servei prestat participa de la nota de la coactivitat, en aquest cas la tarifa percebuda per l'oferent constitueix una prestació patrimonial de caràcter públic, i la configuració dels seus elements essencials de cap manera pot atribuir-se en exclusiva a l'Administració portuària. Així les coses, l'objecte del present estudi consisteix a analitzar l'ordenament estatal i els autonòmics en matèria de ports per, en primer lloc, determinar la veritable naturalesa jurídica del que el legislador qualifica amb relativa freqüència com a «tarifes portuàries» i, seguidament, desentranyar les importants conseqüències jurídiques derivades del fet constatat que aquestes categories financeres es puguin estar comportant com autèntiques prestacions patrimonials públiques. Enllaç al recurs electrònic : http://revistes.eapc.gencat.cat/index.php/rcdp/article/view/10.2436-rcdp.i54.201 [...] Permalink : https://icater.cataleg-biblioteca.cat/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=7879 La modificación de las concesiones portuarias ante la doctrina del Tribunal Supremo / Manuel Vélez Fraga in Actualidad jurídica Uría Menéndez, núm. 56 (juny-setembre 2021)
[article]
Títol : La modificación de las concesiones portuarias ante la doctrina del Tribunal Supremo Tipus de document : document electrònic Autors : Manuel Vélez Fraga, Autor ; Nicolás Nägele García De Fuentes, Autor Data de publicació : 2021 Article a la pàgina : 11 p. Matèries : Concessions administratives
PortsClassificació : 342.986.95 PORTS Resum : En su sentencia n.º 1692/2020, de 10 de diciembre de 2020, el Tribunal Supremo ha sentado jurisprudencia sobre los límites a la modificación sustancial de las concesiones portuarias. A la vista de esta resolución, este foro de actualidad realiza una primera aproximación al régimen jurídico de esta figura y presta una especial atención a las conclusiones y principios alcanzados por el Tribunal Supremo. En la doctrina establecida en esa sentencia destaca la consideración del régimen de modificación de las concesiones como una materia singular dentro del derecho propio de los puertos españoles, no regida exactamente por los mismos principios y reglas que los que puedan aplicarse en materia de contratación pública. Así, su objeto puede ser modificado siempre que la concesión modificada no deje de ser “reconocible” en comparación con la concesión que fue adjudicada en origen. Enllaç al recurs electrònic : https://www.uria.com/documentos/publicaciones/7627/documento/foro_esp_01.pdf?id= [...] Format del recurs electrònic : Accés a l'article Permalink : https://icater.cataleg-biblioteca.cat/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10237
in Actualidad jurídica Uría Menéndez > núm. 56 (juny-setembre 2021) . - 11 p.[article] La modificación de las concesiones portuarias ante la doctrina del Tribunal Supremo [document electrònic] / Manuel Vélez Fraga, Autor ; Nicolás Nägele García De Fuentes, Autor . - 2021 . - 11 p.
in Actualidad jurídica Uría Menéndez > núm. 56 (juny-setembre 2021) . - 11 p.
Matèries : Concessions administratives
PortsClassificació : 342.986.95 PORTS Resum : En su sentencia n.º 1692/2020, de 10 de diciembre de 2020, el Tribunal Supremo ha sentado jurisprudencia sobre los límites a la modificación sustancial de las concesiones portuarias. A la vista de esta resolución, este foro de actualidad realiza una primera aproximación al régimen jurídico de esta figura y presta una especial atención a las conclusiones y principios alcanzados por el Tribunal Supremo. En la doctrina establecida en esa sentencia destaca la consideración del régimen de modificación de las concesiones como una materia singular dentro del derecho propio de los puertos españoles, no regida exactamente por los mismos principios y reglas que los que puedan aplicarse en materia de contratación pública. Así, su objeto puede ser modificado siempre que la concesión modificada no deje de ser “reconocible” en comparación con la concesión que fue adjudicada en origen. Enllaç al recurs electrònic : https://www.uria.com/documentos/publicaciones/7627/documento/foro_esp_01.pdf?id= [...] Format del recurs electrònic : Accés a l'article Permalink : https://icater.cataleg-biblioteca.cat/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10237 Las obras públicas en los puertos de interés general (planificación y ejecución) / Rafael Jorge Cantero Castillo in Boletín del Ministerio de Justicia, núm. 2184 (desembre 2015)